Londen dag 1

Dag 1:

De ochtend begon al vroeg aangezien ik om half 10 al op Schiphol moest zijn. Nadat alles gereed was goor vertrek ben ik met de trein naar het vliegveld gegaan, eenmaal bij de incheckbalie aangekomen was er een enorme drukte, denk dat ik ruim een half uur heb staan wachten om m’n koffer af te geven. Toen deze eindelijk afgegeven was kon ik door naar de security waar het allemaal en stuk vlotter ging. Zonder problemen kwam ik er door, daarna nog even snel een verloochenen gekocht voor stekkers van EU naar UK. Helaas was het vliegtuig iets te laat maar uiteindelijk bij aankomst was de vertaling een klein kwartiertje. De vlucht zelf ging prima, in het begin een beetje turbulentie maar hoe dichter er bij Engeland kwamen hoe minder dat werd. Voor ik het wist waren we alweer geland en kon ik nog even snel wat geld opnemen, en ook de koffer was er binnen enkele minuten al dus dat ging lekker vlot. Vanuit het vliegveld was het een kleinstukje lopen naar het metronetwerk en na een klein halfuurtje stond ik in mijn hotelkamer. Ik zit lekker op de 7e verdieping, de kamer is prima, niet al te bijzonder maar dat hoeft ook niet zolang het bed maar goed is en dat is het wel. Vanuit m’n kamer heb ik ook zicht op de O2 arena en het financieel district van Londen, niks om over te klagen tot nu toe. Na een uurtje of 2 door gebracht te hebben op m’n kamer was het tijd om naar het centrum van Londen te gaan, ik had hier afgesproken met een oud collega van Bax-Shop.nl, Joris, die ook in Londen is. Eerst hadden we wat bij de Starbucks gedronken en zijn daarna op pad gegaan. We hebben eerst over de Southbank gelopen, langs de London Eye (niet ingegaan want t was druk en is ook aan de dure kant vind ik) en de London Dungeon. Ondertussen konden we aan de overkant van de Theems de Big Ben en Houses of Parlement zien. Vervolgens zijn we over de Lambeth Bridge gegaan om aan de overkant te komen, waar we door de Victoria Tower Gardens zijn gelopen en langs de andere kant van het parlement. Hier hadden we snel nog wat foto’s gemaakt en zijn doorgegaan naar de Westmister Abby en daarna Buckingham Palace, helaas kon ik de Queen niet bereiken via de telefoon dus de privé rondleiding moet nog even op zich wachten. Vervolgens zijn we via de Mall en The National Gallery naar Picadilly Cirucs gelopen en via daar zijn we op Leicester Square terecht gekomen. Onderweg zijn we ook nog even bij de M&M store binnen gelopen. Maar op Leicester Square staat ook het Odeon en wat bleek was dat er net een première was. De film die daar in première ging, niet alleen hier in de UK maar ook in heel Europa, was Suicide Squad. En ook toevallig was dat de acteurs ook hier in Londen waren, we hebben bijvoorbeeld Will Smith op het led-scherm gezien. Na eventjes gekeken te hebben zijn we maar verder gegaan en kwamen we bij een van de Bella Italia restaurantjes uit, hier lekker een pizza gegeten en nog een ijsje als toetje. Daarna vonden we het mooi geweest en ben ik met de metro terug gegaan naar het hotel om te gaan genieten van een welverdiende nachtrust. De planning voor de volgende dag is compleet, aangezien het een van de mindere dagen lijkt te worden ben ik van plan om naar Guildford te gaan. Hier zit de muziekwinkel Andertons (bekend van de review video’s van Rob Chapman & Lee “The Captian” Andertons oa.).

Ook doe ik iets nieuws voor mij, de nummer van de dag, hier kies ik een nummer wat de dag op een of andere manier beschrijft (idee naar aanleiding van de blog van Joris, bedankt daarvoor ;))

Nummer van de dag:

Niet echt mijn muziek maar goed, dit past perfect bij vandaag.